2018. máj 02.

Vintage tortatál, ha jön a vendégsereg

írta: Színspiráció
Vintage tortatál, ha jön a vendégsereg

Kicsit magamnak is akartam kedvezni, ezért a doboz mellett egy szép formájú tortatálat is lefestettem. Arra gondoltam, hogy ha színes sütiket fotózok, ahhoz egy szürke tortatál szépen kihozná a színeket. Ezüst metál wax zárással egyenesen fémes hatást lehet elérni. Ha nem tudnám, hogy fából van, bizony megtévesztene a végeredmény. Nade kezdjük az elején.

_dsc0243_2.JPG

Elkészítés

A felület sima, ha nem lenne az, akkor érdemes előtte megcsiszolni. A festék nem fogja korrigálni a felületi hibákat. Két rétegben festettem, a két réteg között megvártam a 2 óra száradási időt.

A széleken kicsit visszacsiszoltam a festéket, picit kopottas hatást szerettem volna elérni. Nem akartam túldíszíteni, ezért stencileztem rá egy picike mintát.

A stencilezés könnyűnek látszik, de megvannak a kis trükkjei, amelyeket érdemes betartani.

TIPP: A legfontosabb, hogy gyakoroljunk, ne rögtön arra a felületre stencilezzünk, amelyet véglegesnek szeretnénk.

Ha nagy a minta lehet lakkozóhengert használni, ha pedig kicsi akkor elég a stencilecsetet.

_dsc0259_2.jpg

Nagyon fontos, hogy a stencilt minden esetben rögzítsük a felülethez, hogy tuti ne mozduljon el, mert akkor aláfolyik a festék és nem lesz szép a minta. (Kezünkkel még le is nyomhatjuk festés közben, ha biztosra akarunk menni.)

Ne gondoljuk azt, hogy sok festék kell a minta felvitelére, pont az ellenkezője. Kifejezetten kevés! A festék a legjobb, ha tejföl állagú és egyenletesen oszlik el a hengeren vagy a stencil ecseten. Egy kis konyhai papírtörlővel mindig vissza lehet törölni a hengerről, ha úgy érezzük, hogy túl sok.

Nem kell nagyon rányomni a hengert vagy az ecsetet, csak ha túl halványnak érezzük a mintát, egyébként elegendő néhány finom mozdulattal átmenni a stencil mintáján.

Fontos, hogy a teljes mintát egyenletesen fessük át. Ha nem vagyunk biztosak a végeredményben, akkor egyik sarkán fel lehet nyitni és alákukkantani, hogy meg vagyunk-e elégedve az eredménnyel.

Mutatok példát jó és rossz stencilezésre

Egyik esetben jól láthatóan megfolyt a festék, mert túl sok volt a szivacshengeren. A másik esetben amikor csak kevés festéket használtam, akkor pedig már tiszta, éles vonalak rajzolódnak ki. Ezért hasznos kicsit gyakorolni, mielőtt a szépen lefestett felületünket elrontjuk egy elfolyt stencil mintával.

_dsc0099.JPG

Egy vágódeszkán gyakoroltam, amit persze fel lehet használni, de az elrontott stencilmintát eléggé fárasztó volt visszacsiszolni.

TIPP: A stencilt csak megszáradt festékre ajánlom felvinni még a waxolás előtt. Illetve fontos, hogy a stencilt a használat után gyorsan el kell mosni, így többször is lehet majd használni.

_dsc0316.JPG

Ha megszáradt a festék, akkor lehet waxréteggel zárni a felületet, száradás után már használatba is lehet venni.

Próbáljátok ki ti is! :)

Üdv,
Melinda

Írta: Molnár Melinda kerteshazmagazin.hu
Tortatál: Bluer Design
Festék: Bondex Vintage festék – Tengeri köd színben
Wax: Trilak Bondex ezüst metál hatású

 

 

 

Szólj hozzá