2018. máj 09.

Egyedi sámli készítése

írta: Színspiráció
Egyedi sámli készítése

20180411_120534.jpg

Valószínüleg nincs olyan háztartás, ahol ne lenne szükség egy sámlira, vagy divatosabb nevén fellépőre. Nálunk éppen porosodott egy a sarokban, aminek a felújításával már régen kacérkodtam. Most pedig a tavasz beköszönttével végre eljött az ideje a megújulásnak, már ami a sámlit illeti.

 

Előkészületek:

A munka legnagyobb részét az előkészítés vette el, de ahhoz, hogy valóban szép legyen a végeredmény erre mindenképpen érdemes megfelelő mennyiségű időt és energiát szánni.

Az alapos csiszolás és portalanítás nagyon fontos, hiszen ahhoz, hogy egy tiszta és jól tapadó fafelületet kapjunk, akkurátus előmunkára van szükség.

20180411_120545.jpg

 

screenshot_2018-07-18-13-38-56-1.png

Festés:

A Bondex Vintage Waxot egy szivaccsal felkentem a felületre, majd száradni hagytam kb: 1-2 órát. Én kétszer kentem át, mivel a fa nagyon mélyen beszívta a waxot, aminek feltehetőleg az volt az oka, hogy egy igen régi sámlit kezeltem vele.

Kihasználva az időt, amíg száradt a sámli, készítettem egy palóc motívumú sablont.

  • A/4-es lapra kinyomtattam a választott mintát, majd aprólékosan körbevágtam.
  • A sámli tetején rögzítem a sablont, egyszerűen, egy cellux segítségével.
  • Rögzítés után szivaccsal, aprólékos mozdulatokkal, finoman beletapogattam a Bondex Vintage Effekt fehér festéket.
  • Nem vártam meg amíg megszárad a festék, azonnal levettem a sablont a sámliról.

 

A Palóc minta alapvetően kék és piros színekkel készülne, de én most kizárólag fehér festéket használtam. Amikor a tetejével elkészültem, a sámli oldalán ugyanúgy rögzítem a sablont és készítem el a mintát.

Az elkészült sámlit hagytam száradni kb. 1 órán át, aztán a száradást követően egy kis ecsettel átkentem újra a mintát. Amikor ezzel is elkészültem ismét hagytam megszáradni.

20180406_132152.jpg

screenshot_2018-07-18-13-30-06.png

A sámli elkészült!

Az eredmény éppen olyan lett, amilyennek elképzeltem. Most már nem csak egy régi sámli áll otthon a sarokban, hanem van egy praktikus és esztétikus kiegészítő bútordarab a lakásban, amire ha ránézek jó érzéssel tölt el, hogy nem a boltba szaladtam egy új fellépőért, hanem valami régiből és csúnyából alkottam valami újat és szépet! Tegyetek egy próbát Ti is!

Szép napot,
Márti

screenshot_2018-07-18-13-28-01-1.png

 

Szólj hozzá

vintage festés egyedi sámli DIY bondex