2018. ápr 25.

Készíts vintage hatású fa fotóhátteret, Bondex Vintage festékekkel!

írta: Színspiráció
Készíts vintage hatású fa fotóhátteret, Bondex Vintage festékekkel!

Mindennapjaim jelentős részét fotózással és az Instagram világával töltöm. Ez a munkám, amelynek során többek között abban is segítek az érdeklődő embereknek, hogy képesek legyenek megteremteni a galériájukban nap mint nap azt a hangulatot, amely hűen képviseli őket.

bondex_vegeredmeny.jpg

Népszerű téma az Instán például a #flatlay, amikor is egy háttéren esztétikusan elhelyezzük a különféle fotózni kívánt témáinkat, majd a megfelelő „stylingolást” követően felülről lefotózzuk őket.

Akár a gasztrofotózás, akár a tárgyfotózás vonz, egy szép, rusztikus fa fotóháttérrel könnyen elérheted a témádhoz passzoló hangulatot. Az egyik leggyakrabban használt fotóhátteremet én magam is a Bondex Vintage festékekkel készítettem magamnak.

Lássuk is, hogyan és miért! 

1. Természetes vintage hatást eredményez

Számomra nagyon fontos volt festék választáskor, hogy a fa erezetét ne rejtse el a festék, hanem inkább patinásan emelje ki azt. Ehhez nem csupán a Vintage Effect festéket használtam, hanem az elért eredményre még wax-al is ráerősítettem.

bondexelotte1.jpg

2. Egyszerű a használata

Egyszerű, natúr fa háttéren dolgoztam a „Vintage jegesmárvány” árnyalattal, és a felület semmilyen előkészítést nem igényelt a pormentesítésen kívül. A Vintage Effect festék felhordásához ecsetet használtam, majd egy ronggyal végigtöröltem a felesleget, hogy érvényesülhessen a fa eredeti mintázata. Én nem szerettem volna fokozni a szín erejét, így mindössze egy sorral vittem fel a festéket, majd 2 óra alatt meg is száradt a kinti levegőn a hátterem.

Mivel mégis melegebb tónusú végeredményt szerettem volna elérni, a festést követően az aranybarna Bondex Metal Effect Waxszal dekoráltam a fotóhátterem, szintén egy rongy segítségével. Egyébként a natúr hátteremet, az eredeti állapotában egyből az aranybarna waxszal is kezelhettem volna, de én elsőként a festék által elért színre voltam kíváncsi. Ezt dörzsöltem át végül az aranybarna waxszal.

bondexelotte2.jpg

3. A végeredmény könnyen tisztítható

Egy-egy fotóháttérnél, amelyre sok különféle kelléket (pl. ételt) helyezünk el, fontos, hogy jól tisztítható legyen. Ezt maximálisan hozza a felhasznált festék és a wax is. Száradás után egyszerűen mosható, tisztítható felületet kapunk. Már lehet is fotózni rajta.

Szerző: Kónya Beáta
Link: http://instagram.com/beakonya

bondexutana.jpg

 

Szólj hozzá

fotó vintage dekoráció insta instagram DIY fotóháttér bondex