2018. máj 25.

Megláttam, megszerettem, lefestettem: Szakácskönyv tartó!

írta: Színspiráció
Megláttam, megszerettem, lefestettem: Szakácskönyv tartó!

img_7814_jpg_ma_solata.jpg

Ritkán jutok el bolhapiacokra már, így igyekszem nyitott szemmel járni, ha végre eltévedek egyre. Ha egy tárgy megtetszik, akkor a színét nem is figyelem, mert tudom, ha nem tökéletes, akkor át tudom festeni a kívánt színre.

Most is így esett, amikor végre találtam egy jó formájú szakácskönyvtartót. Szuper forma, összecsukható, ami igazán praktikus, de barna. Nem csak szakácskönyvet, hanem tabletet is meg tud tartani, ezért nem sokat gondolkoztam a megvásárlásán.

Most egy igazán kopott hatásra vágytam, csak semmi finomkodás. Színnek a Bondex tengeri köd szürke árnyalata tökéletesen megfelel. A felület sima és hiba mentes, így csak áttöröltem, hogy ne legyen poros mielőtt lefestettem. Én mindig leterítek egy kukás zsákot, mielőtt festeni kezdek, bármennyire is óvatosan festek, azért bármikor lecseppenhet egy kis festék.

img_7791_jpg_ma_solata.jpg

Az első réget után még egy második réteget festettem rá. A két réteg között természetesen megvártam a száradási időt. Amikor mind a két réteg megszáradt, akkor durva csiszolópapírral estem neki, hogy minél jobban vissza tudjam csiszolni a szürkét. Így a barna kicsit előtűnik, nekem így tetszik.

Igyekeztem azokon a helyeken jobban megcsiszolni, ahol amúgy is lekopna sok-sok év használat után, így főleg az éleken voltam határozott a csiszolópapírral.

img_7799_jpg_ma_solata.jpg

Amikor megkaptam a kívánt kopott hatást a festéket ezüst metál wax segítségével zártam le. A felesleget pamut ronggyal töröltem vissza. Mindenképpen vissza kell törölni a felesleges waxot, mert ellenkező esetben a felület ragacsos marad. A konyhában akár nedvesség is érheti, ilyen esetben mindenképpen ajánlott a wax használata. Egy nap és a wax megszilárdul és már lehet is használni a régi-új szakácskönyv tartót.

Járjatok nyitott szemmel és találjátok meg a tökéletes tárgyaitok a háztartásotokba és persze ha nem tetszik a színe, akkor elő az ecsettel és a festékkel és varázsoljátok olyanná, amilyenné szeretnétek.

A Bondex wax opcionális, ha szeretnénk mélyíteni a kapott színen, vagy ha kell a cseppállóság, akkor érdemes használni.

img_7817_jpg_ma_solata.jpg

Jó munkát kívánok!
Melinda

Festék: Bondex Vintage effekt – Tengeri köd
Wax: Bondex Metál – Ezüst színű effect wax
Írta: Molnár Melinda – kerteshazmagazin.hu

Szólj hozzá

vintage szakácskönyv festés dekoráció rusztikus wax egyedi DIY bondex